Forum www.grywaj.fora.pl
Gry Komputerowe, Poradniki, download, torrent
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Gta San Andreas
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniex6
2 Admin



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec/Przecław/Podole

PostWysłany: Śro 14:41, 02 Wrz 2009    Temat postu: Poradnik

„GTA: San Andreas”, to kolejna odsłona legendarnego, „gangsterskiego” cyklu. W porównaniu z poprzednikami produkt ten poraża przede wszystkim ogromem świata, w jakim gracz się porusza. Mapa gry to trzy ogromne miasta plus równie monstrualna prowincja. Jeśli w tym obszarze umieszczono dziesiątki misji podstawowych, zadań dodatkowych, „smaczków” towarzyszących grze i innych atrakcji, to trudno się dziwić, że „GTA: San Andreas” okrzyknięta została najbardziej rozbudowanym tytułem w historii PlayStation 2. Niniejszy poradnik zawiera kompletny opis przejścia fabularnej części gry oraz opisy wszystkich zadań, misji i zagadnień, pozwalających ukończyć grę z wynikiem 100%. Niniejszy poradnik równie dobrze będzie służył pomocą graczom posiadajacym PC, PlayStation 2 oraz Xboxa, zważywszy na kosmetyczne różnice we wszystkich tych wersjach gry. Poradnik został przygotowany w oparciu o wersję PS2.

CARL „CJ” JOHNSON. Postać, w którą wcielasz się w grze. Po pięciu latach nieobecności wraca do rodzinnego Los Santos na wieść o śmierci matki. Mimo, iż rodzina i przyjaciele kochają go i szanują, poważanie i respekt u pozostałych członków gangu zyskuje ciężką, mozolną, gangsterską harówką. W odróżnieniu od brata nie zależy mu na ciągłej pracy na rzecz gangu. Chce odnaleźć zabójców matki, a potem zająć się czymś dochodowym w Los Santos lub gdziekolwiek indziej.



SEAN „SWEET” JOHNSON. Brat CJ’a, szef gangu Grove Street Families. Po wyjeździe Carla próbował zwiększyć znaczenie gangu w mieście i ograniczyć zasięg działania największych konkurentów: Ballas i Los Santos Vagos. Niesnaski wewnątrz organizacji oraz ogólna demoralizacja pokrzyżowały te plany, ale Sweet jest twardy i nigdy się nie poddaje. Zjednoczyć zwaśnione odłamy i zrobić z Grove Street Families najpotężniejszy gang w mieście – to jego życiowe marzenie.



LANCE „RYDER” WILSON. Kumpel i sąsiad Carla z podwórka, będący jednym z ważniejszych ludzi w Grove Street Families. Ryder nigdy nie ściąga czarnych okularów i miewa dość dziwne pomysły, które można tłumaczyć skrętami o specyficznym zapachu, którymi non stop się zaciąga. Posiada wiele kontaktów w światku handlarzy militariami i z tego względu najbardziej interesuje go broń, dużo broni. Wiele jego wspólnych wypraw z Carlem polega na zdobyciu dla Rydera mniejszego lub większego arsenału.



MELVIN „BIG SMOKE” HARRIS. Rubaszny śmiech i poklepywanie po ramieniu przez tego sympatycznego grubasa zwiodły niejednego – Smoke to w rzeczywistości bardzo niebezpieczny człowiek. Od dziecka CJ i Smoke są przyjaciółmi i tak już pozostało do dzisiaj. Facet bardzo lubi Carla i prorokuje mu wielką przyszłość w gangu. Przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka.



JEFFEREY “OG LOC” MARTIN. Ten wytatuowany gość świeżo wyszedł z więzienia, ale resocjalizacja w jego przypadku poniosła sromotną klęskę. Uważa się za świetnego gangstera, jednak w wielu sytuacjach potrzebuje pomocy Carla. Największym jednak jego nieszczęściem jest fakt, że chce zostać gwiazdą rapu. Próbki swojego antytalentu testuje na kumplach z gangu, co doprowadza ich do prawdziwej rozpaczy.



MARK „B-DUP” WAYNE. Dawniej jedna z głównych postaci w Grove Street Families, obecnie wystawił do wiatru gang i prowadzi własny interes. Istnieje podejrzenie, że handluje prochami nagrywanymi przez Ballas, ale nikt go nie chwycił za rękę. Nie wykazuje też ochoty na powrót w szeregi gangu.



FRANK TENPENNY. Czarnoskóry oficer policji w Los Santos, wielki znawca gangów ulicznych, a jednocześnie drań, łotr i szubrawiec w jednym. Zamiast chronić miasto przed przestępcami, wraz z drugim gliną – Pulawskim - układa się z gangsterami, robi „lewe” interesy na narkotykach, handluje bronią oraz zleca zabójstwa niewygodnych osób. W sposób szczególny uwziął się na Carla i szantażem zmusza go do współpracy.


MADD DOGG. Gwiazda czarnej muzyki rap, idol milionów oraz wielki pechowiec. Dzięki działalności Carla stracił książkę rymów do tekstów piosenek, osobistego menadżera, sławę i pieniądze. Uratowany przez CJ’a podczas próby samobójczej, powrócił do biznesu, odżył, a swego niedawnego prześladowcę zatrudnił jako nowego impresario.



CESAR VIALPANDO. Latynoski gangster, członek Varrio Los Aztecas i narzeczony siostry CJ’a. O ile Sweet nie przepada za Cesarem i chętnie by go poczęstował kulką, o tyle Carl darzy go przyjaźnią i traktuje jak szwagra. Wspólnie przeżywają mnóstwo przygód, w których niejeden raz ratują sobie skórę nawzajem.



KENDL JOHNSON. Siostra CJ’a i Sweeta, narzeczona Cesara. W sporach między braćmi często spełnia rolę rozjemcy, sama jednak woli chodzić własnymi ścieżkami. Ku rozpaczy Sweeta, dziewczyna zakochała się w członku obcego gangu i wspólnie planują przyszłość.



CATALINA. Kuzynka Cesara, ostra, niebezpieczna nimfomanka. Razem z Carlem sterroryzowali całe Red County, choć prawdę mówiąc, żaden z ich planów nie wypalił do końca. Wkurzona na CJ’a porzuciła go, oszukała i wyjechała z Claudem, nowym kochankiem do Vice City, gdzie podobno przebywa do dzisiaj.



TRUTH. Handlarz i producent marihuany, spadkobierca hippisowskiej pop-kultury, a jednocześnie miłośnik nowinek technicznych. Jego pacyfistyczne poglądy nijak się mają do kilku ton śmiercionośnego zielska, które uprawia na swojej farmie, ale w gruncie rzeczy to bardzo spokojny, życzliwy człowiek. Po przyjeździe do San Fierro, dzięki swoim znajomościom, pomógł Carlowi stanąć na nogi.



JETRHO/DWAYNE. Dwójka świetnych mechaników samochodowych, pracujących w warsztacie CJ’a w San Fierro. Dzięki latom pracy „w zawodzie” potrafią z każdego wozu wycisnąć ostatnie soki, tworząc wspaniałe lowridery, roadstery, czy inne tunningowe cacka.



ZERO. Młody, genialny konstruktor modeli latających oraz różnorakiego sprzętu elektronicznego. Jego wysokie kwalifikacje są na rękę Carlowi, który chętnie korzysta z usług okularnika. Problemem Zero jest Berkley – drugi równie doskonały twórca mechanicznych zabawek i jednocześnie zaciekły wróg. Potyczki ich modeli bojowych są słynne w całym San Fierro.
WU ZI MU (WOOZIE). Szef Mountain Cloud Boys, jednego z odłamów Triady, rezydujący w San Fierro. Młody Chińczyk stara się za wszelką cenę ukryć, że jest niewidomy i wielu ludzi udało mu się oszukać. Ogromna przyjaźń, jaką darzy CJ’a pozwala traktować go jako godnego zaufania partnera w interesach i prężnego sojusznika w walce z przestępczą konkurencją.



RAN FA LI. Szef Red Gecko Tong, wpływowej organizacji działającej w strukturach Triady. Ponury facet, wydający polecenia przy pomocy zestawu pomruków i chrząknięć. Pracując dla niego Carl zyskał potężnego sojusznika, mającego wpływy nie tylko w San Fierro, ale także w odległym Las Venturas.



T-BONE MENDEZ. Bezwzględny gangster z San Fierro, członek syndykatu Loco. Uosabia tępego, nie mającego skrupułów bandziora, niszczącego wszystko, co stanie mu na drodze. Nie ufa nikomu, o czym CJ się wielokrotnie przekonał. Pilnuje własnego, narkotykowego biznesu i patrzy jednocześnie na ręce wspólnikom z Loco Syndicate.



JIZZY. Największy alfons w San Fierro, członek syndykatu Loco. Z jednej strony łatwowierny i łatwo dający się podejść naiwniak, z drugiej zaś bezwzględny bandyta, nie stroniący od przemocy wobec nielojalnych panienek i rynkowej konkurencji. Jest dumnym właścicielem wielopiętrowego night-clubu w Bridge Gant i wychuchanego, błyszczącego lakierem Pimpmobile’a.



MIKE TORENO. Osobnik o podwójnej tożsamości, uważany w świecie przestępczym za szefa Loco Syndicate. W rzeczywistości jest agentem rządowym, mającym za zadanie rozbić od środka syndykat i powiązane z nim gangi. Posiada potężnych sojuszników i niewiarygodne wpływy w San Andreas, dzięki czemu nie waha się nawet użyć siły wobec innych agentów rządowych. CJ dzięki współpracy z Toreno załatwił Sweetowi przepustkę na wolność.



KEN ROSENBERG (ROSIE). Właściciel kasyna Caligula’s Palace (do czasu przejęcia lokalu przez Dona Salvatore Leone) w Las Venturas. Zakompleksiony, tchórzliwy narkoman nie nadający się ani na szefa jaskini hazardu, ani na gangstera. W rzeczywistości dość poczciwy i ufny, przypadł Carlowi do gustu.



PAUL/MACCER. Dwójka muzyków, członków brytyjskiej kapeli rockowej. Po wypadku na pustynnym safari zespół przestał istnieć, a ocalała dwójka wylądowała u swego kumpla Rosenberga w Las Venturas. Gangsterzy z nich marni, dlatego ostatecznie CJ zatrudnił ich w Los Santos przy nagrywaniu nowego albumu Madd Dogga.



DON SALVATORE LEONE. Ojciec Chrzestny mafii w Liberty City. Skonfliktowany z rodziną Forelli, postanawia przenieść się do Las Venturas. Po przejęciu kasyna Caligula’s Palace zaczyna urzędowanie w mieście, nie zapominając o niedokończonej sprawie w Liberty City. W ostatecznej rozgrywce z Forellim używa różnych środków i ludzi, m.in. Carla.
Carl Johnson, w którego się wcielasz, opisany jest szeregiem parametrów, określających jego własności fizyczne oraz umiejętności. Harmonijny rozwój postaci pod każdym względem ułatwia znacznie rozgrywkę, nie jest jednak obowiązkowy do ukończenia gry. W trakcie wypełniania misji bohater niejako „przy okazji” rozwija się i nabiera doświadczenia, wystarczającego do przechodzenia kolejnych etapów. Rzadko zdarza się, by nie dało się kontynuować gry ze względu na brak jakiejś umiejętności lub niemoc fizyczną, jeśli jednak coś takiego się zdarzy, otrzymujesz stosowny komunikat i możesz szybko nadrobić braki.



W rozwoju fizycznym CJ’a wiodące są następujące parametry:





Fat (waga ciała) – zależna od ilości jedzenia, władowanego we własne ciało. Jeść musisz, natomiast nie musisz dzielić doby na pory posiłku, ponieważ jednorazowa konsumpcja starcza na 2-3 dni. Oczywiście możesz zaliczać każdą napotkaną knajpę, ale wtedy w szybkim tempie zrobisz z siebie tłustą kluchę, poruszającą się w zwolnionym tempie i mającą zerową kondycję.



Stamina (wytrzymałość) – odporność organizmu na duży wysiłek. Wzrasta, gdy odpowiednio długo zażywasz ruchu np. biegasz (przycisk „krzyżyk”) lub ćwiczysz na siłowni (rowerek, maszyna do biegania). Nie forsuj zbytnio organizmu, gdy jesteś głodny (informuje o tym stosowny komunikat), bo wytrzymałość zamiast wzrosnąć, zacznie maleć.



Muscle (masa mięśniowa) – umięśnienie bohatera. Zdobywane głównie w salach treningowych (Gym), gdzie masz do dyspozycji sztangę i sztangielki. Wystarczy zaledwie kilka wizyt w siłowni, byś zaczął wyglądać jak kawał chłopa: klata jak szafa, bary brysia, bicepsy o wymiarach futbolówki itd. Duża masa wzmacnia twój cios, teraz wystarczą dwa strzały i po facecie, z którym wcześniej męczyłeś się bez końca.



Lung Capacity (pojemność płuc) – zdolność do długiego wytrzymywania bez powietrza pod wodą. Narząd oddechu najszybciej rozwiniesz poświęcając trochę czasu na nurkowanie. Dobrym treningiem jest łowienie ostryg, których jest aż pięćdziesiąt. Po skompletowaniu wszystkich będziesz miał płuca jak wieloryb. Niektóre podwodne misje (np. Amphibious Assault w San Fierro) nie są aktywne, jeśli nie dysponujesz odpowiednią pojemnością płuc.



Najważniejsze umiejętności Carla, mające istotny wpływ na rozgrywkę, to:





Total Respect (całkowity respekt) – poważanie wśród członków gangu, zdobywane dzięki wypełnianiu kolejnych zadań, zarówno podstawowych, jak i dodatkowych. Od wielkości tego wskaźnika uzależniona jest ilość ludzi, których możesz zwerbować na akcję (maksymalnie siedmiu).



Driving/bike/flying/cycling/boat skill (zręczność w sterowaniu pojazdami) – umiejętności sterowania wehikułami, nabywane w miarę coraz dłuższego ich użytkowania. Każda grupa maszyn posiada osobny wskaźnik, który trzeba naładować (np. jeżdżąc samochodem pracujesz nad „driving skill”, a przesiadając się na motocykl ładujesz już inny wskaźnik - „bike skill”). Wolny, monotonny przyrost umiejętności kierowania pojazdami możesz przyspieszyć, zaliczając kursy w jednej z czterech szkół: pilotażu, pływania, jazdy samochodem oraz kierowania motocyklem.



Weapons skill (zręczność w używaniu broni) – rozwijanie tych zdolności zwiększa twoje szanse w konfrontacji z liczniejszym przeciwnikiem. Strzelając z danej broni nabierasz doświadczenia w jej używaniu, dzięki czemu po początkowym okresie niecelnych strzałów (poor) wprawiasz się coraz bardziej, dochodząc w końcu do perfekcji (hitman). Na najwyższym poziomie wtajemniczenia otrzymujesz rozmaite bonusy, np. możesz strzelać z dwóch pistoletów maszynowych, zamiast z jednego. Umiejętności możesz podszlifować na strzelnicach.



Sex Appeal (urok osobisty) – zdolność przydatna przy uwodzeniu panieniek. W trakcie gry poznasz kilka kobiet, z którymi będziesz mógł się związać. Od twojego powabu zależy, czy wasza zażyłość będzie rozwijała się powoli i wymagać będzie wielu randek, czy też pójdzie jak po maśle (stopień komitywy z daną dziewczyną określa wskaźnik „progress with ...”). Wzrost wskaźnika Sex Appealu jest nagrodą za wyłowienie 50 ostryg, pławiących się w wodach San Andreas.
Aby ukończyć grę „GTA: San Andreas”, musisz zaliczyć wszystkie misje podstawowe. Jednak osiągnięcie wyniku na poziomie 100% wymaga dużo większego wysiłku. Zdobycie „perfecta” wymaga od ciebie realizacji następujących celów:

* zaliczenia misji podstawowych;
* ukończenia zadań dodatkowych (Odd Jobs);
* odnalezienia i zamalowania 100 znaków konkurencyjnych gangów (Tags);
* zebrania 50 podków (Horseshoes);
* zebrania 50 ostryg (Oysters);
* pstryknięcia 50 zdjęć (Photo Opps);
* zakupu wszystkich kryjówek (Safe Houses);
* ukończenia czterech szkół (Schools);
* zdobycia przynoszących dochód aktywów (Assets);
* wygrania wszystkich wyścigów (Race Tournaments).

Swoje postępy w osiąganiu jak najlepszego wyniku możesz podglądać na bieżąco. Po wejściu do menu gry wybierz opcję STATS, a następnie MISC. Aktualny wynik wyświetlany jest w pozycji PROGRESS MADE.



Po pięciu latach rozłąki wracasz do Los Santos. Niezbyt jednak miło zostajesz przyjęty w rodzinnym mieście. Zaraz za lotniskiem zgarniają cię starzy znajomi – skorumpowani gliniarze Tenpenny i Pulawski. Najpierw rabują ci gotówkę, potem podrzucają broń i usiłują wplątać w morderstwo. Ostatecznie jednak dają ci spokój, żegnając w mało delikatny sposób: wypchnięty z radiowozu lądujesz na chodniku w Jefferson. Ta dzielnica to rewir wrogiego gangu Ballas, musisz więc jak najszybciej się stąd wydostać.



Wsiądź na stojący obok rower (oznaczony strzałką) i naciśnij na pedały. Na ekranie wyświetlą ci się wszystkie informacje, pozwalające opanować zasady sterowania dwuśladem. Na początek wystarczy ci zresztą sama umiejętność pedałowania i szybko się jej naucz, bo w Jefferson nie jest zbyt bezpiecznie. Unikaj jak ognia spotkania z chłopakami w purpurowych bandanach. Gdy cię dorwią, to po tobie. Pedałuj ile sił na rodzinną Grove Street w Gantonie. Zaparkuj przy rodzinnym domu i wejdź do środka. Możesz zapisać teraz stan gry.
Aby wziąć udział w misjach zlecanych przez Sweeta, stań na czerwonym znaczniku, mieszczącym się obok jego domu (S). Wyjątkiem jest pierwsza scena – „Big Smoke”, którą aktywujesz po wejściu do domu rodzinnego Johnsonów (JH). Niektóre zadania otrzymujesz od brata telefonicznie, bez względu na to, gdzie aktualnie przebywasz.



Big Smoke

Pierwsza wizyta w domu po pięciu latach rozłąki nie wygląda zbyt miło. Pusto, brudno, smutno. Patrzysz ponuro na zdjęcie matki w popękanej oprawce, by po chwili omal nie oberwać po łbie od Big Smoke’a, starego druha, który bierze Cię za intruza. Po krótkim powitaniu wychodzicie z domu i jedziecie do Temple, gdzie znajduje się twój brat i siostra.





Spotkanie z rodzeństwem po tak długiej przerwie mogłoby być bardziej serdeczne. O ile Kendl przyjmuje cię ciepło, o tyle Sweet wyładowuje na tobie całą frustrację. Okazuje się, że w dzielnicy nie dzieje się dobrze: gang podupadł, ulica opustoszała, ludzie zajęli się własnymi sprawami lub uciekli z Gantonu. Marazm i stagnacja. Na dodatek inne gangi z Los Santos, czując słabość Grove Street Families, starają się poszerzyć swoje strefy wpływów o tereny „zielonych”.



W chwilę później, jakby na potwierdzenie słów Sweeta, zostajecie ostrzelani przez auto gangsterów z Ballas. „Purpurowi” niszczą wasz pojazd, więc zmuszeni jesteście ewakuować się na byle czym. Akurat pod ręką są rowery. Wskakuj na siodełko i pedałuj za Sweetem, który poprowadzi wasz peleton. Staraj się trzymać blisko niego. Gdy dojedziecie do estakad w Mulholland Intersection, nastąpi przegrupowanie i tym razem twoim przewodnikiem zostaje Ryder. Podążaj za nim i nie przejmuj się bratem, spotkacie się w domu.



Ballas do końca nie odpuszczą, będą starali się zepchnąć cię z drogi, docisnąć do ściany któregoś z budynków lub po prostu przejechać. Nie mając broni możesz jedynie gwałtownie zmieniać kierunek jazdy, robić ciasne kółka, przemykać przez wąskie przejścia (samochód tam się nie zmieści), a nawet zeskakiwać z siodełka w krytycznych sytuacjach. Bezpieczną przystań znajdujesz dopiero na rodzimym podwórku w Gantonie.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Tagging Up Turp



Podejdź do garażu z grającymi w kosza Sweetem i Smoke’iem. Po chwili rozmowy dostaniesz zadanie: przemalować sprayem znaki konkurencyjnych gangów na zielone logo Grove Street Families. Jedź ze Sweetem do Idlewood, gdzie brat nauczy cię sztuki tworzenia graffiti, przy okazji niszcząc wypociny artystów z Ballas. W tej okolicy są jeszcze dwa takie znaki do przefasonowania (na domku po drugiej stronie ulicy i kawałek dalej, na murze), więc już osobiście uwiń się z tą robotą i wracaj do wozu.



Udajcie się teraz do East Los Santos, tutaj również znajdziesz trzy obce logosy do zamalowania (żeby jeden z nich odnaleźć, musisz wdrapać się na dach). W trakcie sprayowania uważaj na gliny i miejscowy gang – gdy zauważą co robisz, ukatrupią cię. W podbramkowych sytuacjach wal ich sprayem po oczach i zmykaj w bezpieczne miejsce. Po stworzeniu wymaganej ilości graffiti wskakuj do wozu Sweeta i wracajcie do domu. Uwaga: dokładne rozmieszczenie wszystkich stu znaków do zamalowania znajdziesz w rozdziale pt. Znaki gangów (Tags).



Nagroda za wykonanie misji: 200$, respekt +, pojemnik ze sprayem jest dostępny w Johnson’s House



Cleaning the Hood



W rozmowie z bratem i kumplami przypominacie sobie o dawnych członkach gangu, w tym o starym druhu Wielkim Niedźwiedziu. Big Bear od dawna nie daje znaku życia, jedziecie więc tam, gdzie był ostatnio widziany. Pod wskazanym adresem otwiera wam drzwi B-Dup, również były „zielony”, ale nie chce z wami gadać. Wraz z Bearem mają swój własny interes i nie chcą mieć z wami nic wspólnego. Podejrzewacie, że chodzi o handel prochami, bo w okolicy wzrosła ostatnio aktywność obcych dealerów narkotyków.



Postanawiacie „oczyścić” Grove Street z tych śmieci, tym bardziej, że większość z nich to członkowie Ballas. Udajcie się na pobliską ulicę, gdzie urzęduje jeden taki delikwent i zlikwidujcie go. Jako, że macie cynk co do miejsca przebywania jego kolesi, jedźcie do Idlewood i zróbcie masakrę w jednej z tamtejszych dziupli narkotykowych.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Drive-Thru



Wygłodniały żołądek upomina się o swoje prawa, czas więc wrzucić coś na ruszt. Zbierz kumpli i jedźcie do baru drogowego Cluckin’ Bell w Willowfield. Żarcie jest pierwsza klasa, jednak konsumpcję zakłóci wam widok auta pełnego uzbrojonych Ballas, mknącego z piskiem opon w stronę Grove Street. Musicie ich koniecznie zatrzymać, inaczej wpadną na wasze podwórko i urządzą rzeź niewiniątek. Wciśnij gaz do oporu i ruszaj za znikającym za zakrętem celem.



Skoro ty robisz za kierowcę, reszta brygady ma na głowie ostrzał samochodu wroga. Trzymaj się blisko wozu Ballas, gdyż w dużym ruchu miejskim możesz ich zgubić, a i drogę dość łatwo pomylić skręcając nie w tą uliczkę, co trzeba. Najlepiej zajedź im drogę lub zepchnij na pobocze unieruchomiając na chwilę, to wystarczy by twoi kumple przerobili ich gablotę na płonącą kupę złomu. Dobijcie tych, którzy przeżyją eksplozję i spokojnie wracajcie do domu. Sweeta i Rydera wyrzuć na waszym podwórku, a Big Smoke’a odwieź do jego domku w Idlewood.


Sweet wprowadza cię w kolejne sprawy gangu. Jako człowiek bez solidnego gnata jesteś nikim, jedziesz więc z Big Smoke’iem poznać miejscowego handlarza bronią - Emmeta. Na jego podwórkowym polu walki postrzelaj sobie do butelek, spal auto oraz naucz zasad posługiwania się bronią. Podejdź rzetelnie do treningu, bo o ile w początkowych misjach wystarczy ci wiedza o tym, jak zaznacza się obiekt i naciska spust, o tyle później przeciwnicy będą bardziej wymagający. Szybka zmiana celu, strzał z pozycji klęczącej i uskok w bok z przewrotem to konieczność, by przeżyć trudne chwile.



Po treningu na strzelnicy odwieź Smoke’a do domu. O ile miałeś jakieś plany, zmieni je telefon od Sweeta. Brat sprawę stawia jasno: jeśli chcesz wrócić do gangu i zostać jego pełnokrwistym członkiem, musisz się jakoś prezentować. Czas zatem na zakupy. Jedź do najbliższego sklepu z ciuchami i wydaj kasę na to, co ci się spodoba. Sieć sklepów Binco to prawdziwy raj dla elegantów, kowboi i hip-hopowców. Luźne, o trzy numery za duże koszule, spodnie z krokiem na poziomie kolan, czaderskie adidaski – to tutaj normalka.



W zasadzie nie jest ważne, jak się wystroisz, istotne jest, byś pamiętał o barwach Grove Street Families. Zielona bluza to minimum, by nie stracić szacunku u kumpli z podwórka. Po zakupach wracaj do domu.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje zlecane przez Big Smoke’a (BS)



Drive-By

Na naradzie u Sweeta dochodzicie do wniosku, że Ballas zbyt się rozzuchwalili. Należy trochę ich przytemperować. Uzbrojeni ruszacie do Jefferson, gdzie jest największe skupisko „purpurowych”.





Do wykończenia są cztery grupy gangsterów: trzy w kwadracie mieszkalnym w Jefferson oraz czwarta w leżącym kawałek dalej parku (Glen Park). Ballas są całkowicie zaskoczeni i nie stawiają praktycznie oporu, jednak nie guzdrajcie się zbyt długo z mokrą robotą, bo ściągną posiłki. Likwidacja grupy w parku nie idzie tak dobrze, jak przy domach. Nieprzyjaciel rozproszony jest wśród drzew, zarośli oraz w przejściu pod mostem. Niektórzy osobnicy są słabo widoczni i prawdopodobnie będziesz musiał wysiąść z auta, by ich zastrzelić.



Tych, którzy schowali się pod mostem, możesz po prostu rozjechać. Po zakończeniu akcji zwijajcie manatki i uciekajcie z parku jak najszybciej. Zaalarmowana policja będzie wyjątkowo upierdliwa (dwie gwiazdki alarmowe) i nie da wam spokoju, dlatego jedźcie do warsztatu Pay’n’Spray w Idlewood. Zaufany mechanik przemaluje i odpicuje wam samochód tak, że nie rozpozna was żaden gliniarz. Teraz już bez obawy o własną skórę wracajcie na zasłużony odpoczynek do domu.



Nagroda za wykonanie misji: 500$, respekt +, odblokowane misje zlecane przez Rydera (R)



Sweet’s Girl



Otrzymujesz alarmujący telefon od Sweeta: podczas pobytu u swojej kobiety w Playa del Seville został rozpoznany i zaatakowany przez miejscowy gang. Ukrył się z dziewczyną w jej mieszkaniu i broni się, dopóki ma jeszcze amunicję, ale potrzebuje twojej natychmiastowej pomocy. Czas, jaki masz na uwolnienie z pułapki brata uwarunkowany jest jego kondycją, a tą z kolei obrazuje specjalny wskaźnik („sweet”) na ekranie. Jeśli spadnie do zera, nie będziesz musiał już nigdzie się śpieszyć.



Jeżeli nie posiadasz gnata, zaopatrz się czym prędzej u Emmeta, ale jeśli jesteś uzbrojony, od razu podążaj z odsieczą do Playa del Seville. Podjedź pod apartamenty i zaatakuj zaskoczonych przeciwników. Po oczyszczeniu przedpola skombinuj czterodrzwiowe auto i zatrzymaj się przed wyjściem z budynku, gdzie tkwi brat. Gdy Sweet z dziewczyną wskoczą do wozu, ruszaj z piskiem opon i kieruj się w stronę domu. Uważaj na auta kumpli gangsterów, których sprzątnąłeś przed chwilą. Goście nie odpuszczą aż do granic Gantonu.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Cesar Vialpando



Sweet pokłócił się z Kendl o jej latynoskiego chłopaka, Cesara. Dla świętego spokoju postanawiasz zbadać sprawę i sprawdzić, z kim zadaje się wasza siostra. Udaj się najpierw do Willowfield, gdzie w jednym z garaży mieści się warsztat, specjalizujący się w przeróbce i tunningu samochodów. Mechanik to znajomy Sweeta i chętnie sprezentuje ci świeżutkiego lowridera (to takie nisko zawieszone, błyszczące chromem wózki posiadające gigantyczne, hydrauliczne amortyzatory).



Zabierz auto i jedź nim do El Corony, gdzie na jednym z podwórek urządzane są zawody w sprawności amortyzatorów lowriderów. Jest tam też twoja siostra i Cesar. Weź udział w zawodach: wychylaj gałkę w kierunkach zgodnych ze strzałkami sunącymi przez ekran. Liczy się zgranie momentu przebiegu strzałki przez zaznaczony na środku ekranu obszar z jednoczesnym odchyleniem analoga w danym kierunku. Zsynchronizowanie pełnej sekwencji ruchów daje efekt punktowy i wizualny (auto podskakuje jak oszalałe).



Jeśli nie dałeś ciała, po występie otrzymasz burzę oklasków i kasę. Teraz możesz zająć się sprawą siostry. Po burzliwej wymianie argumentów decydujesz się zaakceptować związek Kendl i Cesara.

Nagroda za wykonanie misji: 2000$, odblokowana misja zlecana przez Cesara (Cv)


Aby wziąć udział w misjach zlecanych przez Rydera, stań na czerwonym znaczniku, mieszczącym się obok jego domu (R). Sadyba Rydera znajduje się na Grove Street w Gantonie, w bezpośrednim sąsiedztwie Domu Johnsonów.



Ryder



To zadanie musisz zaliczyć zaraz na początku gry, po misji „Big Smoke”. Ryder postanawia zrobić skok na pizzerię. Skorzystaj z faktu, iż facet jest zmotoryzowany i podwieź się z nim do Idlewood. Uderz do mieszczącego się tam zakładu fryzjerskiego, gdzie stary Reece uformuje ci fryzurę wedle uznania. Siedząc w fotelu masz do wyboru kilkanaście sposobów uczesania i zarostu na twarzy. Nie ma znaczenia, czy będziesz nosił bródkę, wąsy, afro czy „zero”, możesz wypróbować nawet wszystkie warianty.



Gdy fryz będzie gotowy, opuść salon i wejdź do pizzerii mieszczącej się po drugiej strony ulicy. Zamów coś zjadliwego, zabierz się za konsumpcję. Po chwili wpadnie Ryder z zamiarem obrabowania kasy baru. Pracownik Well-Stacked Pizza wygląda jak goguś w śmiesznej koszulce i czapeczce, ale dysponuje bronią o znacznie większym niż Ryder kalibrze. Gdy zacznie strzelać, zostaw żarcie i wybiegnij za kumplem z knajpy. Z celnością u kelnera jest na bakier, ale mimo to odjedźcie stamtąd jak najprędzej. Zaparkujcie przed domem Rydera.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje zlecane przez Sweeta (S)



Home Invasion

Odwiedź Rydera między godziną 12.00 a 20.00. Zastaniesz go na tyłach domu, robiącego dziury w trawniku. Okazuje się, że od zaciągania się skrętami zapomniał, gdzie zakopał transport broni.



Żeby wyrównać stratę, namawia cię na małą robótkę: ukraść jednemu z handlarzy, pułkownikowi Fuhrbergerowi, kilka skrzynek z bronią i dostarczyć towar na melinę. To typowo nocna misja, dlatego ruszacie na akcję tuż po zapadnięciu zmroku. Licznik „daylight” na ekranie pokazuje, ile zostało czasu do wschodu słońca (osiem minut czasu rzeczywistego), musicie się koniecznie wyrobić przed świtem. Jedźcie do posesji Fuhrbergera w East Beach, a następnie już ty sam (Ryder tradycyjnie jest naćpany i tylko zawadza) wślizgnij się do domu.



W absolutnej ciszy przeszukaj dom, zlokalizuj drewniane paki z bronią, wynieś je na zewnątrz i załaduj na ciężarówkę. Skrzyń jest pięć sztuk, ale aby wypełnić zadanie, wystarczy wynieść tylko trzy. Wewnątrz domu Fuhrbergera musisz poruszać się bardzo powoli nie trącając sprzętów (obserwuj wskaźnik hałasu „noise”), inaczej gospodarz się obudzi i odstrzeli ci głowę. Najłatwiej dobrać się do skrzynek zlokalizowanych: obok armatki; na parterze, w pomieszczeniu po prawej stronie; na piętrze, tuż przy schodach.



Po skończonej robocie udajcie się drogą wzdłuż wybrzeża do Playa del Seville i umieśćcie towar w jednym z garaży.

Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje „Burglar” (musisz znaleźć czarnego Boxville’a i wcisnąć R3, zadanie aktywne w godzinach 20.00 – 5.00)



Catalyst

Podczas twojego pobytu u Rydera nachodzą was znienawidzeni przez ciebie gliniarze. Tym razem jednak Tenpenny przynosi cynk o niestrzeżonym pociągu pełnym broni. Taka okazja nie może wam przejść koło nosa, więc wsiadajcie do pick-upa i jedźcie na stację kolejową w East Los Santos.





Dojeżdżając do celu już z daleka widzicie, że coś jest nie tak. Wysłani wcześniej przez Rydera chłopcy z Grove Street zostali zaatakowani przez gangsterów z Los Santos Vagos. Wspomóżcie ich ogniem. Po pozbyciu się intruzów zauważacie kolejne podejrzane auto. Tym razem to Ballas! Ich również zlikwidujcie, (chłopcy w zielonych koszulach mogą zginąć, ważne jest żebyś przeżył ty i Ryder). Po bitwie idź na koniec pociągu i wskocz na platformę. Nagle skład samoczynnie ruszy.



Chcąc jak najwięcej zyskać z darmowego transportu, rzucaj skrzynie z pociągu do pędzącego za tobą pickupa Rydera. Od chwili, kiedy zacznie się jazda, masz półtorej minuty na opróżnienie wagonu z 10 skrzynek pełnych broni (licznik „crates” na ekranie). Ciskaj paczkami w jadącego za pociągiem Rydera korzystając z celownika i wskaźnika siły rzutu („power”). Pamiętaj o istnieniu sił grawitacji, dlatego rzucaj skrzynie celując w głowę wspólnika lub nawet lekko ponad nim. Jeśli uda wam się wyrobić w czasie, natychmiast zmywajcie się stamtąd, ale uważajcie na gliny, krążą po okolicy.



Żeby zmylić tropy, jedźcie do warsztatu (Pay’n’Spray) w Idlewood, gdzie za skromną opłatą fachowiec przemaluje wam auto na inny kolor. Prawdopodobnie po drodze i tak złapiesz policyjny „ogon”, ale nie przejmuj się, nie musisz go gubić. Po prostu wyceluj samochodem w otwarte drzwi warsztatu, a te zamkną się tuż za tobą odgradzając cię od ogłupiałych gliniarzy. Pamiętaj, że przemalowanie wozu kosztuje 100$, więc miej przy duszy trochę grosza. Nie niepokojeni, ze świeżym lakierem na masce możecie wracać z cennym ładunkiem do domu.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Robbing Uncle Sam



Od zaciągania się zielskiem Ryderowi całkiem pomieszało się w głowie. Wymyślił, że dobrym sposobem na zdobycie dużej ilości broni jest wizyta w magazynach wojskowych armii USA. A najgorsze jest to, że zdołał ciebie zwerbować do tej roboty. Wsiadajcie do zaparkowanej przy domu ciężarówki i jedźcie do portowych doków w Ocean Docks. Będąc na miejscu przeskocz przez mur i załatw strażnika. Strzel w panel sterujący bramą, dzięki czemu umożliwisz wjazd ciężarówki z Ryderem. Ruszaj w stronę portu, kawałek dalej stoi magazyn z bronią.



Jednym strzałem zniszcz przycisk otwierający drzwi magazynu. Wewnątrz jest wózek widłowy. Zasiądź za kierownicą i załaduj sześć skrzyń z bronią (cztery są wewnątrz magazynu, dwie na zewnątrz opodal drzwi) na pakę ciężarówki. Masztem wózka widłowego sterujesz przy pomocy prawej gałki analogowej. Co chwilę musisz na jakiś czas przerwać robotę i pomóc Ryderowi, uwikłanemu w strzelaninę z żołnierzami. Sam chłopina nie da rady utrzymać ich na odległość, a jego pasek zdrowia (widoczny na ekranie) błyskawicznie topnieje.



Po dokonaniu załadunku ewakuujcie się z bazy. W trakcie ucieczki nękani jesteście przez wojskowe auta. Niestety, ze względu na przeciążenie nie możesz sprawnie manewrować ciężarówką, dlatego prawdopodobnie będziesz musiał pozbyć się jednej lub dwóch skrzynek. Przejmując na chwilę kontrolę nad Ryderem staraj się tak rzucić wybuchowym ładunkiem, by eksplozja załatwiła goniące was Patrioty. Jedźcie do magazynów w Willowfield, zaparkujcie na tyłach lombardu (Pawn Shop).



Nagroda za wykonanie misji: respekt +
Big Smoke (BS)

Big Smoke podczas twojej nieobecności w Los Santos przeprowadził się z rodzinnego Gantonu do sąsiedniej dzielnicy – Idlewood. Aby wziąć udział w zlecanych przez niego misjach, stań na czerwonym znaczniku, mieszczącym się przed jego domem (oznakowanym literami BS na mapie).



OG Loc



U Big Smoke’a zastajesz Sweeta. Wspólnie udajecie się na Pershing Square, by odebrać wychodzącego z mamra Jeffrey’a „OG Loc-a” Martina. Facet gada jak najęty, chce udowodnić wszystkim wokół, jaki z niego prawdziwy gangster. Póki co namawia was na wizytę u Freddy’ego, gościa, z którym ma od dawna na pieńku. Zawieź go do East Los Santos. Zaparkuj przed domem Freddy’ego i załomotaj do drzwi.



Po krótkiej wymianie zdań między adwersarzami zauważasz, że gospodarz ewakuuje się tylnymi drzwiami i daje nogę na motocyklu. Na szczęście tuż obok zaparkowana jest druga maszyna, więc wskakujcie na siodełko i ruszajcie w pogoń. Prowadź jednoślad płynnie, bezwypadkowo, bo jeśli Freddy zbytnio się oddali, nie zaliczysz misji. Uciekinier doskonale prowadzi, więc mimo, iż siedzący za twoimi plecami Jeffrey bezustannie strzela, nie macie większych szans na upolowanie celu w trakcie jazdy.



Na szczęście po długim, wyczerpującym pościgu Freddy w końcu nie wytrzyma, zatrzyma się i będzie chciał zwiać na piechotę. Jeśli będziecie tuż za nim (rejon East Los Santos), jest wasz. Poślij mu seryjkę, po czym już na spokojnie odwieź OG Loca do knajpy Burger Shot w Verona Beach, gdzie ma nagraną robotę. Zaparkuj na tyłach knajpy.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje zlecane przez OG Loca (OG)



Running Dog



Wchodząc do Big Smoke’a mijasz się w drzwiach z Tenpennym i jego kolesiami. Żarty glin zabawne są chyba tylko dla nich samych, więc nie zawracaj sobie nimi głowy. Smoke namawia cię na wyprawę do East Los Santos, gdzie ma się spotkać z kuzynem z Meksyku. Wietrzysz jakiś przekręt z tym krewniakiem, ale zgadzasz się towarzyszyć grubasowi. Po przybyciu na miejsce natykacie się chłopaków z Los Santos Vagos. Twój towarzysz stara się z „kuzynami” ubić interes, ale te kołki nie mają chyba dobrego dnia.



Zdenerwowany Smoke rozwala jednemu z nich łeb, drugiego ty bierzesz na siebie. Facet nie jest typem bohatera i od razu daje nogę, dlatego wykrzesaj z siebie tyle siły, by go dogonić i wykończyć (wykorzystaj sprint pod „krzyżykiem”). Wkoło roi się od żółto ubranych, uzbrojonych gangsterów z Vagos. Staraj się nie przebiegać obok nich, bo natychmiast otworzą do ciebie ogień. Jeżeli nie dopadniesz uciekiniera w początkowej fazie pościgu, wsiądzie do auta i zniknie za zakrętem. Zdobądź również środek lokomocji i kontynuuj pościg. Spróbuj zepchnąć wóz Vagosa na ściany, słupy, płoty itd. Konsekwentna destrukcja jego pojazdu doprowadzi w końcu do eksplozji. Po wykonaniu roboty możesz spokojnie wrócić do domu, Smoke da sobie już radę bez ciebie.

Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Wrong Side of the Cracks

Tenpenny i Pulawski znowu nachodzą dom Big Smoke’a. Jesteś prawie pewien, że tą dwójkę łączy coś z twoim przyjacielem. Na rozważania przyjdzie jednak czas później, na razie Smoke zgarnia cię do wozu. Kierujecie się na stację kolejową Unity Station, gdzie podobno dwa konkurencyjne gangi chcą ubić intratny interes. Na miejscu okazuje się, że jest już po wszystkim, a grupa Vagos właśnie opuszcza stację na dachu odjeżdżającego pociągu. Wściekły Smoke postanawia dać popalić draniom. Wsiądźcie na porzucony obok motocykl i ruszajcie za pociągiem.





Macie sporo czasu na podziurawienie rywali, ale pamiętajcie, że Vagos uciekną, jeżeli nie zlikwidujecie ich przed wjazdem składu na most Fredericka. W waszym duecie ty odpowiadasz za kierownicę, trzymaj się więc cały czas lokomotywy, gdzie przebywają przeciwnicy. Gdy Vagos są w zasięgu wzroku, Smoke automatycznie strzela zza twoich pleców. Gangsterów jest czterech i wszyscy muszą zginąć, inaczej nie zaliczysz misji. Najlepiej prowadzić ostrzał z drogi równoległej do torów, po których pędzi pociąg lub z sąsiedniego torowiska.



Chłopaki w żółtych chustkach odgryzają się ogniem na tyle słabo, że nie musisz zwracać uwagi na ich chimeryczne ataki. Problemem są natomiast sztuczne i naturalne przeszkody terenowe: eksplodujące na torach pojazdy, jadące z naprzeciwka pociągi, wiaty na stacji, wiadukty, drzewa, wzniesienia, rozpadliny itd. Skup się na bezkolizyjnej jeździe, bo w razie wywrotki niezmiernie trudno dogonić umykający pociąg. Jeśli wam się uda zlikwidować nieprzyjaciół, po skończonej robocie wracajcie do domu Smoke’a.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Just Business

Big Smoke’a zastajesz w garażu. Prosi cię o podwiezienie do śródmieścia, gdzie ma do załatwienia pewną sprawę. Po drodze dowiadujesz się, że Rosjanie zaleźli za skórę grubasowi i postanowił dać im nauczkę. Zaparkuj przed ogromnym biurowcem w Commerce. Oferujesz pomoc kumplowi, ale póki co Smoke każe ci czekać na znak, a sam wchodzi do środka. Gdy po chwili w całym budynku rozpoczyna się regularna strzelanina pojmujesz, że o taki znak chodziło. Wbiegnij do holu budynku i wspomóż ogniem grubasa. Masz przeciwko sobie kilkunastu doskonale uzbrojonych przeciwników, dlatego znajdź najpierw bezpieczne schronienie za murkiem, a następnie likwiduj Rosjan po kolei (nie zapomnij o strzelcu ukrytym na piętrze).





Na Smoke’a nie licz, słabo strzela i na dodatek zdrowo obrywa. Oczyść hol, zanim jego wskaźnik zdrowia spadnie do zera, bo nie zaliczysz misji. Przy każdym zabitym leży jego broń i forsa, zbieraj skrupulatnie jedno i drugie. Nie przeocz ukrytej za kontuarem (znajdującym się na przeciwległej ścianie, na wprost drzwi) kamizelki kuloodpornej. Po zakończeniu masakry wyjdźcie bocznymi drzwiami na taras, tam się kryją niedobitki Rosjan. Załatwcie wszystkich i zbiegnijcie do garażu.



Wsiądźcie na motocykl, Smoke jako kierowca, ty jako osłona pleców. Okazuje się, że to nie koniec draki. Macie na ogonie kilkanaście motocykli, samochodów, a nawet potężną ciężarówkę. Smoke prowadzi dwuślad jak rajdowiec najczystszej wody, skoncentruj się więc wyłącznie na likwidacji wrogów przy pomocy pistoletu maszynowego i widocznego na ekranie celownika. Staraj się eliminować w pierwszym rzędzie tych, którzy do ciebie strzelają z najbliższej odległości (widać ogniki wystrzałów z ich broni).



Nie dopuść, żeby pasek trwałości waszego motocykla (wskaźnik „bike”) spadł do zera, bo wtedy kaplica, trzeba powtarzać misję. Na ścigającą was ciężarówkę nie trać czasu i amunicji (choć tej jest nieskończenie wiele), ulegnie zniszczeniu sama, bez twojej pomocy. Na wysokości East Beach Smoke skieruje motocykl w stronę zamkniętego bramką tunelu, przestrzel szybko kraty otwierając przejazd. Jeśli do tego momentu jeszcze żyjecie, to podróż wasza zbliża się do szczęśliwego końca, kilkaset metrów dalej Rosjanie odpuszczają. Smoke zostawia cię w bezpiecznym miejscu i odjeżdża.


Postanawiasz spróbować szczęścia w nielegalnym wyścigu samochodowym, organizowanym przez kumpli Cesara. Udaj się do miejsca w El Corona, w którym ostatnio spotkałeś chłopaka Kendl. Pamiętaj, że aby wziąć udział w zmaganiach, musisz dysponować lowriderem. Jeśli porzuciłeś lub zniszczyłeś maszynę z poprzedniej misji, zerknij na domki leżące naprzeciw punktu spotkania z Latynosem. Przy jednym z nich stoi przerobiony Voodoo – możesz go „pożyczyć”. Ruszajcie z Kendl i Cesarem na miejsce startu wyścigu.



Pamiętaj o podstawowej zasadzie: jest was sześciu, ale zwycięzca jest tylko jeden i to on zgarnia całą pulę. Początek rywalizacji jest w Verdant Bluffs, a koniec na molo w Santa Maria Beach. W trakcie wyścigu nie wyrywaj się do przodu, weź poprawkę na fakt, że na ulicach panuje zwykły miejski ruch i auta zwykłych mieszkańców będą wam przeszkadzać w zmaganiach. Część rywali bez twojej pomocy wyląduje na ścianie budynku, słupie lub masce „neutralnego” samochodu, zwalniając ci miejsce w czołowej grupie.



Gdy znajdziesz się na wysokiej pozycji, robi się luźniej i wtedy możesz dodać gazu. Końcowy etap wyścigu to długa prosta na molo, zakończona metą. Na tym odcinku możesz po raz ostatni spróbować wyprzedzić prowadzące wozy, które są wolniejsze od twojej maszyny. Uważaj na auta jadące z naprzeciwka, jedno czołowe zderzenie zakończy marzenia o zwycięstwie.

Nagroda za wykonanie misji: 1000$




Jeffrey po wyjściu z więzienia pracuje w barze „Burger Shot” w Marina. Wszystkie misje zlecane przez OG Loca wykonujesz po wejściu w czerwony znacznik znajdujący się na parkingu, z tyłu baru.



Life’s a Beach

Aby móc pogadać z Jeffreyem, musisz przyjść do baru między 22.00 a 6.00 rano, czyli wtedy, gdy ten super gangster sprząta, czyści i myje. Po tym, jak ponabijasz się z niego do woli, OG Loc wyjawi ci swoje genialne plany zostania najlepszym muzykiem hip-hopowym na świecie. Chwilowo eksplozję jego talentu blokuje brak sprzętu grającego, na którym mógłby komponować i prezentować swoje kawałki. Prosi cię o załatwienie czegoś, na czym mógłby zacząć już grać. Zgadzasz się mu pomóc.





Udaj się na plażę w Santa Maria Beach i wkręć na muzyczne party. Uczestnicy imprezki są tak pochłonięci tańcem, że nie zwracają w ogóle na ciebie uwagi. Niestety, zarówno oni, jak i DJ prowadząca party, zamknęli dokładnie swoje gabloty. Twoim celem jest Sound Van z aparaturą grającą; by go jednak ukraść, będziesz musiał uciec się do podstępu. Zagadaj do DJ-ki obsługującej sprzęt i odpowiedz dwukrotnie twierdząco na jej pytania. Zostaniesz poproszony o zademonstrowanie swoich umiejętności tanecznych.



Gdy popłynie muzyka, obserwuj sunące od prawej do lewej strony ekranu symbole i w odpowiednich momentach (gdy przechodzą przez zaznaczony na środku obszar) naciśnij odpowiadające im przyciski pada. Precyzja i synchronizacja ruchów podlegają punktowej ocenie (licznik „score” na ekranie). Taniec zyska uznanie wtedy, gdy uzyskasz minimum 4000 punktów. Po udanym występie ponownie odpowiedz twierdząco na pytanie DJ-ki. Gdy wejdzie do szoferki Sound Vana, wypchnij ją i wciśnij pedał gazu do dechy. Kierunek: garaż pod estakadą w Commerce.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



Madd Dogg’s Rhymes



OG Loc ma problem: sprzęt muzyczny wprawdzie mu załatwiłeś, ale chłopak nie bardzo może sobie poradzić z wymyślaniem rymów do tekstów piosenek. Zamiast wyciskać ze swojego małpiego rozumku siódme poty, postanawia iść na skróty. Błaga cię o wykradzenie książki rymów z willi słynnego rappera Madd Dogga, a ty jak zwykle zgadzasz się.



Jedź na obrzeża miasta do Mulhollandu, gdzie na wzgórzu stoi ogromna biała willa Madd Dogga. Zaparkuj obok ogrodzenia i przeskocz przez mur. Jedne z drzwi wejściowych są otwarte (od strony wschodniej), ale nie ma się co cieszyć. Chata jest pełna uzbrojonych ochroniarzy, strzelających do wszystkiego, co się rusza, a twoim uzbrojeniem jest jedynie nóż. Staraj się przemykać przez pomieszczenia niezauważony, w podbramkowych sytuacjach atakuj szybko i zdecydowanie.



W miarę możliwości zachodź strażników od tyłu i jednym pociągnięciem kosy toruj sobie dalszą drogę. Pomocny w lokalizacji celu, wrogów i drzwi jest radar: biała kropka to ty, czerwona to strażnik, zielona to książka, a żółta - drzwi wyjścia. W centralnej części willi znajduje się studio nagrań. Wykradnij stamtąd książkę i wracaj z powrotem. Jeśli lubisz ryzyko, ewakuację odłóż na później, a zajmij się przeszukiwaniem domu rappera. Do odnalezienia jest szereg gadżetów, m.in. broń i kamizelka kuloodporna. Po wymknięciu się z willi siadaj na oparty o mur rower i pedałuj z powrotem do Jeffrey’a.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +, odblokowane misje zlecane przez gliny (G)



Management Issues

Jeffrey nie ma coś ostatnio szczęścia. Nie dość, że w pracy dostał wątpliwy awans na pomywacza brudnych talerzy, to na dodatek oberwał cięgi od menadżera Madd Dogga, gdy chciał mu zaprezentować swój materiał na hit muzyczny. Plama na honorze musi zostać zmazana, dlatego obiecujesz OG Locowi pomóc w daniu bubkowi nauczki. Postanawiasz porwać go z ceremonii wręczania nagród muzycznych, na którą jest zaproszony. Załatw sobie pojazd i skieruj go do północnych dzielnic Los Santos.





Po chwili dostaniesz telefon od Jeffrey’a z informacją, że jeden z szoferów menadżera skończył posiłek w barze na obrzeżach miasta i wyjechał do pracy. Wyrusz mu naprzeciw. Gdy zlokalizujesz jego limuzynę, podążaj za nią do momentu, aż zatrzyma się na światłach. Wyskocz z wozu, wyrzuć gościa z auta na jezdnię i zwiej jego bryką. Jeśli w czasie akcji uszkodziłeś limuzynę, musisz ją najpierw naprawić (masz czas do godziny 22.00). Jedź do najbliższego warsztatu (Pay’n’Spray) i zreperuj uszkodzenia. Udaj się teraz do siedziby Motion Picture w Temple.



Czekają tam pozostałe dwie limuzyny. Zaparkuj pomiędzy nimi i czekaj na hasło do wyjazdu. Gdy ruszycie, utrzymuj się w środku kolumny (jeśli zboczysz na bok, masz 5 sekund na powrót do szyku), na szczęście jedziecie zresztą daleko. Kilkaset metrów dalej znajduje się budynek, w którym trwa muzyczna uroczystość. Zatrzymaj auto przy chodniku i czekaj na menadżera Madd Dogga. Po chwili pojawi się impresario i wsiądzie z panienką do twojej limuzyny. Wystartuj z kopyta i skieruj wóz na falochron w Verona Beach.



Nie zważaj na płacz panienki i krzyki gościa, skup się odpieraniu ataków dwóch pozostałych limuzyn, które za wszelką cenę będą chciały cię zatrzymać. Po szczęśliwym dotarciu na falochron jedź na jego koniec i wyskocz z wozu w ostatniej chwili, pozwalając mu wpaść wraz z pasażerami do morza. Jeżeli spóźnisz skok, wylądujesz razem z limuzyną w wodzie. W takim wypadku wydostań się z tonącego wraku i płyń w stronę brzegu. Po chwili zostaniesz ostrzelany przez ochroniarzy menadżera. Po dopłynięciu do brzegu naszpikuj ich ołowiem.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +



House Party

Nawet taki marny gangster jak OG Loc nie jest w stanie dłużej znieść upokarzającej atmosfery smażalni hamburgerów. Spotykacie się po raz ostatni pod Burger Shotem w Marina. Jeffrey oznajmia ci, że właśnie rzucił pracę i z tej okazji postanowił wyprawić w domu wielkie party. Umawiacie się na wieczór (impreza zaczyna się o 20.00). Jeśli masz jeszcze czas, możesz sprawić sobie jakieś wystrzałowe ciuchy lub nową fryzurę.





O ustalonej porze uderz do chaty OG Loca. Tłumów jakoś nie ma i nie ma się co dziwić, zważywszy na fakt, że Jeffrey uczynił się śpiewającą gwiazdą wieczoru. Wychodzisz z przyjaciółmi na zewnątrz trochę się przewietrzyć. Nagle podjeżdża na rowerze zziajany ziomal z informacją, że Ballas postanowili ostatecznie rozprawić się z gangiem Sweeta i walą właśnie całą armią na Grove Street. Przygotowujecie się pośpiesznie do obrony robiąc prowizoryczną blokadę z aut. Po chwili rozpoczyna się strzelanina. Przykucnij za maską samochodu i staraj się wykończyć jak największą ilość wrogów.



Ballas zaatakują was ze wszystkich stron i będzie naprawdę ciężko. Aby zaliczyć misję, musisz przeżyć ty i twoi towarzysze (Sweet, Ryder i Big Smoke). Pamiętaj, że kompani wprawdzie wspomagają cię ogniem, ale biorą na cel nieprzyjaciół walczących najbliżej. Na Ballas, grzejących do was np. z mostu, nikt w ogóle nie zwraca uwagi. W takich sytuacjach musisz w pojedynkę stawiać czoła zastępom „purpurowych” i to skutecznie, nim powystrzelają was jak kaczki. Po wygranej bitwie wracajcie na party, OG Loc nawet nie zauważył waszej nieobecności.



Nagroda za wykonanie misji: respekt +


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Gta San Andreas Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin