barix4
Admin
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:46, 02 Wrz 2009 Temat postu: Poradnik |
|
|
Witaj w nieoficjalnym poradniku do Gothic 3: Zmierzch Bogów. Powstał on na podstawie polskiej wersji gry (1.0.6). Wersja ta jest wciąż daleka od doskonałości. Niewykluczone, że kolejne łatki ujawnią kolejne zadania w grze, których w tej wersji nie można otrzymać bądź zrealizować.
W poradniku kolorem pomarańczowym oznaczyłem nazwy ciekawszych przedmiotów, kolorem niebieskim imiona postaci, kolorem zielonym nazwy miejsc, a kolorem brązowym nazwy zadań. Zadania pogrupowane są względem miejsc i ułożone w kolejności alfabetycznej. Niektóre opisy zadań zawierają sposoby ukończenia dwóch misji, bowiem nie było sensu ich rozdzielać.
Barnabas nie spłacił długów
Karczmarz Anton chce abyś dał nauczkę Barnabasowi. Barnabas korzystał z jego pokoi i nie zapłacił, a na dodatek zbałamucił mu żonę. Barnabas znajduje się w osadzie. Gdy zaczniesz z nim rozmowę, zaproponuje ci, że on sam napisze ci list polecający, o ile użyjesz na Antonie zaklęcia amnezji (zadanie: Zajmij się Antonem). Jeśli nie jesteś tym zainteresowany spuść mu łomot, a następnie z nim porozmawiaj. Idź do Antona i zamelduj o wykonaniu zadania.
Zyski:
Siła +2
Doświadczenie +4000
Przedmioty: list polecający
Dowiedz się, kto karmi ptaki na dachu Oelka i zmuś go, by przestał to robić
Oelk jest miłośnikiem ciszy i spokoju. Niestety, jakiś wariat co noc rozsypuje okruchy na dachu jego chaty, a zlatujące się mewy nie dają mu spać. Po rozmowie z Oelkiem otrzymasz 500 sztuk złota. Jego chata znajduje się na brzegu rzeki, tuż obok miejsca, gdzie można go spotkać. Zwróć uwagę, że przed jego domem rozrzucony jest chleb. Idź jego śladem, a dotrzesz do mostku prowadzącego na zewnątrz osady (droga do Geldern).
Idź dalej śladem chleba (droga skręca w prawo), a dotrzesz na polanę, na której koczuje Szalony Miłośnik Ptaków. Nie sposób go nie rozpoznać, bowiem otoczony jest stadem kur. Możesz porozmawiać z nim spokojnie i zapłacić mu 500 sztuk złota, za to, by przestał nachodzić dom Oelka. Możesz też po prostu zażądać by skończył z tymi bzdurami i go pobić, efekt będzie ten sam. Wróć się do Oelka i zamelduj o wykonaniu zadania.
Zyski:
Siła +2
Reputacja: Silden +10
Doświadczenie +4000
Przedmioty: list polecający
Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga
Zadanie otrzymujesz po tym, jak dostarczysz Anogowi pięć listów polecających. Siedziba Inoga znajduje się w Geldern. Nie zechce on udać się z tobą, o ile nie załatwisz najpierw kilku ważnych spraw. Zadania od Inoga wyszczególnione są w rozdziale Geldern (Znajdź zaginionego szpiega, Zdobądź informacje na temat Czarnego Maga, Zajmij się Czarnym Magiem, Zniszcz obóz orków znajdujący się najbliżej Geldern, Zgłoś się do kupców i eskortuj ich i Eskortuj karawanę kupiecką). Po wykonaniu tych zadań Inog uda się z tobą do Silden. Jeśli nie będzie chciał przejść przez jaskinię, znajdź inną drogę. Porozmawiaj z Anogiem, a otrzymasz dwa nowe zadania: Poproś Thorusa o zaprzestanie ataków na Geldern oraz Poproś Gorna, aby posłał pomoc dla Geldern.
Zyski:
Reputacja u Buntowników +5
Siła +2
Reputacja w Geldern +5
Doświadczenie +6000
Odprowadź żonę Antona do domu
Zadanie otrzymujesz od Anoga, po wykonaniu zadania Zabij Antona. Porozmawiaj z Isabelle i zaprowadź ją do karczmy
Zyski:
Reputacja w Silden +5
Doświadczenie +2000
Poproś Gorna, aby posłał pomoc dla Geldern
Zadanie otrzymasz od Anoga po zaliczeniu zadania Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga. Aby porozmawiać z Gornem musisz dostać się do Gothy. Niestety strażnik nie będzie chciał cię przepuścić (nawet jeśli z powodu błędów w grze uda ci się obok niego przejść, to Gorn i tak nie będzie chciał z Tobą rozmawiać). Jeśli chcesz porozmawiać z Gornem musisz wykonać zadanie od strażnika Erolla, które jest opisane w dziale Gotha (Przekup odźwiernego. Zapłać mu 50000 sztuk złota).
Zyski:
Otrzymujesz kolejne zadanie (Porozmawiaj z Magiem Wody – opisane w dziale Gotha).
Poproś Thorusa o zaprzestanie ataków na Geldern
Zadanie otrzymasz od Anoga po zaliczeniu zadania Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga. Aby zaliczyć zadanie wystarczy porozmawiać z Thorusem (znajduje się on w zamku w Trelis). Musisz jednak dowieść, że Thorus może nadal ci ufać, dlatego otrzymasz kolejne zadania do wykonania (zadania wyszczególnione w dziale Trelis).
Zyski:
Reputacja w Silden +5
Doświadczenie +4000
Ukradnij Dylanowi amulet (+ Przekonaj Meryla aby nie wysyłał więcej złodziei)
Złodziej o imieniu Meryl prosi cię o dyskretne „pożyczenie” amuletu, które jest w posiadaniu niejakiego Dylana. Dylan mieszka w Geldern, osadzie obok. W zamian Meryl obiecuje ci list polecający.
Droga do Geldern jest krótka, Dylana można spotkać na ulicy. Okaże się, że chętnie odda ci amulet, o ile tylko przekonasz Meryla, żeby przestał go nachodzić (zadanie: Przekonaj Meryla aby nie wysyłał więcej złodziei). Porozmawiaj z Merylem, a on zgodzi się na takie załatwienie sprawy.
Zyski:
Doświadczenie +5000
Teraz wyskoczy pójść do Dylana po amulet i zanieść go Merylowi. Ten od tej pory będzie mógł cię uczyć złodziejskiego fachu.
Zyski:
Doświadczenie +4000
Przedmioty: list polecający
Zabij 10 krów z innego stada
Pasterz Jurgen twierdzi, że jego rywal Tahbert za pomocą magii sprawia, że krowy lepiej wyglądają, więc są chętniej kupowane. Jurgen chce abyś zabił bydło Tahberta. Możesz oczywiście z oburzeniem odrzucić jego propozycję. Dwie krowy ze stada Tahberta znajdują się za bramą i zabicie ich nie stanowi żadnego problemu. Musisz jednak zabić jeszcze osiem krów, ze stada które znajduje się w zagrodzie, a to jest już nieco trudniejsze. Nie dość, że krowy wpadają w popłoch i uciekają jak tylko zaczniesz je atakować, to na dodatek błyskawicznie regenerują energię. Pamiętaj też o tym, że jeśli ktoś zauważy twoje wrogie działania, natychmiast cię zaatakuje.
Pierwszy sposób na zabicie krów, to po prostu zablokowanie sobą wyjścia z zagrody i siekanie każdej krowy, która podejdzie bliżej. Oczywiście mieszkańcy Silden rzucą się na ciebie, ale prawdopodobnie ograniczą się do przetrzepania ci skóry i zostawią cię w spokoju. Można też oczywiście kombinować np. przemienić się w krwiopijcę i kąsać krowy. Ryzyko jest takie, że stado się rozbiegnie i nie powróci do zagrody. Po wykonaniu zadania porozmawiaj z Jurgenem.
Zyski:
Siła +4
Doświadczenie +2000
Przedmioty: list polecający
Zabij Antona
Zadanie otrzymujesz po tym, jak Anog porozmawia z żoną Antona (Zaprowadź żonę Antona do Anoga). Wstrzymaj się z wykonaniem zabicia zdrajcy, bowiem Anton jeszcze ci się przyda (w Geldern otrzymasz zadanie Zdobądź 1500 sztuk złota z podatków i opłać Anoga). Gdy Anton stanie się nieprzydatny idź do niego i porozmawiaj z nim. Dojdzie do walki. Po zabiciu Antona porozmawiaj z Anogiem, a otrzymasz nowe zadanie (Odprowadź żonę Antona do domu).
Zyski:
Reputacja u Buntowników +5
Siła +3
Reputacja w Silden +5
Doświadczenie +4000
Zajmij się Antonem
Podczas wykonywania zadania Barnabas nie spłacił długów, Barnabas może ci zaproponować, abyś użył na Antonie zaklęcia amnezji. Jeśli się zgodzisz wręczy ci odpowiednie zaklęcie. Idź do karczmy i poczęstuj Antona magią. Wróć się do Barnabasa i porozmawiaj z nim.
Zyski:
Siła +2
Doświadczenie +3000
Przedmioty: list polecający
Zaprowadź żonę Antona do Anoga
Zadanie otrzymujesz kiedy dostarczysz Anogowi pięć listów polecających. Koło karczmy kręci się żona Antona o imieniu Isabelle. Każ jej ruszać za sobą i zaprowadź ją do Anoga.
Zyski:
Reputacja u buntowników +5
Reputacja w Silden +5
Doświadczenie +2000
Zbierz pięć listów polecających
Zadanie które otrzymujemy po rozmowie z Anogiem, pierwszą napotkaną postacią. Musisz pomóc pięciu osobom w Silden, które za przysługę napiszą ci list polecający. Pomimo, że zadanie dotyczy Silden, jeden z listów polecających można zdobyć w Geldern (u Borisa). W sumie udało mi się zdobyć 7 listów (9 zadań). Po zebraniu listów (jest to wyszczególnione w kolejnych zadaniach), przekaż listy Anogowi.
Zyski:
Doświadczenie +3000
Zdobądź trochę niestrawionej ognistej pokrzywy
Przy jednej z bram, przy ognisku można spotkać Corneliusa. Jest on alchemikiem który potrzebuje pięć niestrawionych ognistych pokrzyw, wprost z brzucha ścierwojada. Za bramą znajdziesz stado najedzonych ścierwojadów. Zabij je, zabierz niestrawione pokrzywy i zanieś Corneliusowi.
Zyski:
Siła +2
Doświadczenie +2000
Zjednocz Myrtanę
Główne zadanie w grze, które otrzymujemy wraz z jej rozpoczęciem. Aby je zaliczyć musisz ukończyć zadanie Zabij bestię oraz porozmawiać z Miltenem, Lee i Gornem i w sali tronowej Vangardu.
Zmierz się na arenie z nowicjuszem
Porozmawiaj z Obertem który jest zarządcą areny w Silden. Zwykle przebywa koło chaty znajdującej się naprzeciwko wejścia na arenę. Twoim pierwszym przeciwnikiem ma być nowicjusz Griswald. Walka jest czystą formalnością.
Zyski:
Siła +2
Doświadczenie +2500
Zmierz się na arenie z wojownikiem
Po pokonaniu na arenie Griswalda porozmawiaj z Obertem. Udaj się na arenę by zmierzyć się z Rittem.
Zyski:
Siła +3
Doświadczenie +3250
Zmierz się na arenie z elitarnym wojownikiem
Po pokonaniu na arenie Ritta porozmawiaj z Obertem i udaj się na arenę. Po zwycięskiej walce z Evertem wróć do Oberta, a otrzymasz dodatkowo mikstury lecznicze.
Zyski:
Siła +5
Doświadczenie +4000
Reszte Zostawiam Dla Was. Co to za gra z Całym Poradnikiem??? Troche zabawy ;D Życze miłej Gry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|